Szotyi művek

Szotyi művek

Fordított, vérnarancs torta

2016. április 11. - Szotyi művek
Gyerekkorom óta hatalmas kedvencem a vérnarancs, de nem tudom, hogy miér, évek óta nem láttam. Úgyhogy mikor két hete megláttam a piacon, nagyon lelkes lettem...egészen addig, amíg észre nem vettem azt is, hogy konkrétan aranyárban mérik a kis nyomorultat. Nem viccelek, 800 forint volt egy kiló...kérdeztem, hogy ebben az árban a szerecsen rabszolga is benne van-e, aki hazaszállítmányozza a cuccot, de azt mondták, ne legyenek illúzióim, ezt bizony én cipelem hazáig...nna, úgyhogy a narancs maradt, ahol volt. Viszont, úgy tűnik, francnak sem kellett a DeLux narancs ennyiért, úgyhogy -csodák csodája- következő hétre, már féláron dobálták utánam :) Na persze, jól túl is vásároltam magam - ennyi narancsot neem lehet megenni - szóval sütiiii :)



Ja igen...a slusszpoén: anyu itt volt szombaton, én meg boldogan újságoltam, hogy végre kaptam vérnarancsot, mire kérdő arccal: "te azt szereted? Nálunk a Spar-ban szinte mindig van..." áááááááááá.....kösziiii..... 

Mekkora mázli, hogy láttam az instán egy képet, egy hasonló tortáról, úgyhogy Pinterest, -tudod, mert ő a barátom- és már körvonalazódott is a saját változatom :)

Ez nem egy hagyományos piskóta, vagyis tulajdonképpen nem is piskóta, inkább egy túrós sütemény, karamellbe fojtott vérnarancsszeletekkel a tetején... :)



Hozzávalók:
26 cm-es formához

A tetejére-aljára
3 szem vérnarancs (vagy sima) hámozva, és vékony szeletekre vágva
60-70 g kristélycukor
2 ek víz

A tésztához:
1/2 csésze (100g) vaj (lágy)
3/4 csésze (150g) nyírfacukor
3 tojás (szobahőmérsékletű)
3/4 csésze (170g) sovány túró
1 citrom reszelt héja, és egy fél citrom leve
1 csésze (135g) kókuszliszt
1/3 (45g) csésze kukoricaliszt
csipet só


Először béleled ki sütőpapírral a tortaformát. Kend meg a papírt vajjal, és szórd meg egyenletesen a cukorral. Locsold meg a vízzel, és töltsd ki a narancskarikákkal a rendelkezésre álló teret. Figyelj arra, hogy mindenhova jusson, ne legyenek üres területek. Nekem nem sikerült maradéktalanul...na, majd legközelebb... ;)
A vajat és a cukrot robotgéppel keverd habosra. Add hozzá egyenként a tojásokat, mindegyik közben alaposan elkeverve a masszát. Ezután mehet a túró, és a citrom héja, és leve. Ha minden alaposan elkeveredett, add hozzá a liszteket és a sót. Egy közepesen sűrű tésztát kell kapnod. Óvatosan, hogy a narancsszeleteket ne kócold össze, simítsd bele a formába a tésztát. 150'C-os, légkeveréses sütőben, kb 30 perc alatt megsül, de tűpróbával ellenőrizd. Ha nagyon barnulna a teteje, vedd lejjebb, kb 130'C-ra a hőfokot. Ha késznek ítéled, pihentesd 15-20 percet, mielőtt tányérra borítanád.
Jó étvágyat :)








süti beállítások módosítása