Szotyi művek

Szotyi művek

Krémes, pikáns sárgarépa leves

2016. március 15. - Szotyi művek
Bár nem vagyok leveses, a krémlevesek meg pláne nem a kedvenceim, de már régóta szerettem volna kipróbálni ezt a receptet. Maradt itthon néhány új sárgarépa abból, amit még hétvégén zsákmányoltam a piacon, csemete már szépen megtizedelte még frissiben, de sanszos volt, hogy ezek már inkább a fonnyadás útjára lépnek majd. Ezt megelőzendő, gyorsan neki is álltam megfőzni őket...persze, miután felkarikáztam, már mindjárt lába kélt a negyedének :)




Bevallom, nagyon kellemes csalódás volt ez a leves. Kicsit arra számítottam, hogy a vadas-mártáshoz lesz hasonló, de a (házi) mogyoróvaj, és a chilipehely annyira megbolondította, hogy még a férjem is, - aki aztán pláne nem rajong a hasonló fogásokért - tisztára kanalazta a tányért :)

Ráadásul halálosan egyszerű, gyorsan elkészül, és mindenféle mentes :)




Hozzávalók
2 főre

250g sárgarépa, kb 4, közepes méretű darab
1 gerezd fokhagyma
kisebb vöröshagyma fele
300ml zöldségalaplé + 300ml víz
2 púpos evőkanál mogyoróvaj (nálam házi, de amit szeretsz)
1 teáskanál chilipehely
só, bors
1 evőkanál olívaolaj
néhány bazsalikomlevél a tálaláshoz

A hagymát vágd karikára, vagy kockára, vagy amilyenre szimpatikus...mindegy, mert úgyis turmixolod majd. Tisztítsd meg a répát, és vágd karikára.
Az olívaolajon kezd el pirítani a hagymát és a fokhagymát. Ha üveges, dobd rá a répát, és pirítsd két percet. Öntsd fel az alaplével és a vízzel, és lefedve főzd kb 20 percet, vagy amíg a répa meg nem puhul. Sózd borsozd (a borssal csínján, elég egy csipet). Ha puha, botmixerrel (vagy turmixgéppel) turmixold össze, tedd hozzá a mogyoróvajat, és alaposan keverd el. Tálalásnál szórd meg a chilivel, és díszítsd a bazsalikomlevéllel.
Jó étvágyat :)



süti beállítások módosítása