Szotyi művek

Szotyi művek

Sütőtökös gnocchi zsályás vajban

2016. március 01. - Szotyi művek
A tortellini után, gondoltam, ideje lenne gnocchit is készíteni itthon, úgyhogy a pinteresten keresgéltem receptet, mikor egyszercsak ez a sütőtökös variáció köszönt rám :) Mázli, hogy van a mélyhűtőben tökpép, úgyhogy semmi akadálya nem volt, hogy ma már ez legyen az ebéd.
És biztosan állíthatom, hogy életem első gnocchija, egyben életem legjobb gnocchija is lett. Egyáltalán nem érezni rajta a sütőtök ízt, az állaga kicsit keményebb, mint a hagyományos társáé, és a zsályás vaj, amiben megpirítottam...valami elképesztőt művelt vele. TÖKÉLETES!



Hozzávalók:
kb 3 (csaj)adag

A gnocchihoz:

2 csésze tökpüré
2 csésze (tönköly fehér)liszt lemértem, kb 200g
1 tojássárgája
1,5 teáskanál só

A vajhoz
3 evőkanál vaj
1 púpos teáskanál zsálya
csipet só

Ha a tökpüré nagyon vizes, akkor először tedd egy serpenyőbe, és kicsit sűrítsd be. Mivel nálam fagyasztott volt, így én ezzel kezdtem. Így kevesebb liszt kell majd neki. Hagyd langyosra hűlni

Keverd hozzá először a tojást, majd a lisztet és a sót

Egy lágy, de nem ragacsos tésztát kell, hogy kapj. Ha nagyon ragad, tegyél még hozzá lisztet. Gyúrd kb 1 percig, hogy szép, sima tésztád legyen

Vágd négy darabra, és a részekből, készíts egy-egy kukacot. (biztos van erre valamilyen spéci módszer, de én így készítettem...)

Alig lisztezett felületen vágd kb 1,5 cm-es darabokra, vagy ha vastagabb a tésztakígyó, akkor centisekre.
Egyenként formázz golyót, majd kicsit nyújtsd el, olyan gnocchi formára. Ha kész vagy, egy villával készítsd el bele a mintát.

Dobd forrásban lévő, sós vízbe. Ha feljött a tetejére, kb 2-3 perc kell még neki, de kóstold meg, az a biztos :) Szűrd le.

Egy serpenyőben hevítsd fel a vajat, hagyd egy kicsit gyöngyözni, hogy enyhén megpiruljon, de vigyázz, nehogy elégjen. Dobd bele a zsályát, és pirítsd kb egy percet.
Ezután tedd rá a gnocchit, és pirítsd halvány barnára. Sózd ízlés szerint.

Én almás-körtés-gránátalmás salátán tálaltam, és megszórtam némi parmezánforgáccsal.

Jó étvágyat! :)


 

süti beállítások módosítása