Szotyi művek

Szotyi művek

Vegán curry, édesburgonya spirálon, chilis mangósalsával

2016. február 21. - Szotyi művek
Férjem cuki volt, mert mikor megérkezett a spirálozó, és Muci egyből ráugrott, hogy ki szeretné próbálni, ő csak elnéző mosollyal annyit mondott: -Ne aggódj kislányom, a következő napokban (hetekben), úgyis mindent spiráloztok majd :D ...hmmm...lehet, hogy ismer...? :D :D

ééés, ha ez még nem lenne elég, múlt héten megérkezett a megrendelt édesburgonya is, úgyhogy mi is lehetne az ebéd, mint spirál-batáta, amihez most egy vegán curry készült. Férj kicsit hiányolta a húst, de azért nem panaszkodott túlzottan :) Azért azt érdemes tudni, hogy ez egy édeskés, kevésbé fűszeres fogás, úgyhogy aki a fűszeresebb ételeket részesíti előnyben, csalódni fog. Ha viszont szereted a lágyabb ízeket, ezt érdemes kipróbálnod :) (Némi inspirációra, ismét a pinteresten leltem, innen-onnan)




Hozzávalók:
2 kiadós adagra

A curryhez:

1/2 ek kókuszolaj
1 kis répa julienre vágva
1 csésze (250ml) brokkoli, apró rózsákra szedve 
1 kis fej hagyma apró kockára vágva
2-3 cm friss gyömbér reszelve
1 evőkanál currypor, vagy ha fűszeresebbet szeretnél, Garam Masala
1 doboz kókusztej (a sűrű, konzerv) én light változatot használtam


A salsához:
(ha nem szereted a csípőset, a salsát így is el tudod készíteni)
1 érett, de még nem plötyi mangó, kb 1x1 cm-es kockákra vágva
1/2 lilahagyma minikockázva
1 teáskanál chilipehely, vagy egy chili karikázva
1/2 evőkanál almaecet
2-3 evőkanál petrezselyem

A batátához:
300g édesburgonya spirálozva (3mm) -nálam vegyesen volt lila és sárga
1 evőkanál kókuszolaj
só, bors

Először készítsd el a salsát, hogy az ízek minél jobban összeérjenek. Ezt akár előző este is megteheted, de nem vagy lemaradva akkor sem, ha nem készültél előre. Nem bonyolítjuk túl...simán, csak keverd össze a hozzávalókat, és tedd félre.

Most jöhet a curry: Melegítsd fel az olajat, dobd bele a répát, és pirítsd 3 percet. Ezután mehet a brokkoli, a hagyma, és a gyömbér. Sűrűn kevergetve, pirítsd kb 5 percet. Szórd meg a curryporral, vagy a garam masalával, és pirítsd, további egy percet. Öntsd nyakon a kókusztejjel (ami szerintem inkább tejszín...)sózd ízlés szerint, és rotyogtasd néhány percet. Vigyázz, hogy a brokkoli ne puhuljon meg teljesen, inkább kicsit roppanós maradjon.

Addig készítsd el a krumplit: Melegítsd fel a serpenyőben az olajat, öntsd rá az édesburit, sózd, borsozd (óvatosan), és pirítsd kb 10 percet. Én félidőben fedőt tettem rá. Kicsit aggódtam, hogy nem maradnak meg a kacskák, de, ahogy látod, egyáltalán nem töredezett szét. Azért óvatosan a keveréssel, én inkább a serpenyőt dobálva forgattam át.

Ha kész, halmozd alulra a batáta spagettit, locsold meg gazdagon a curry-vel, és koronázd meg a salsával!



Tálald forrón, jó étvágyat hozzá :)




süti beállítások módosítása