Szotyi művek

Szotyi művek

Lassan sült sertéscomb, barbecue szószban :)

2016. január 25. - Szotyi művek
Hétvégén vettünk egy (magunkhoz képest) jó nagy darab malaccombot, ami várt szépen a sorára, de nem nagyon tudtam mit kezdjek vele. Aztán jött velem szemben ez a lassú főzős recept...tééényleg naaagyon lassú, majdnem öt órát sütöttem a 700g húst :)
Csirkecombot már sokszor készítettem így, akkor kb 2,5-3 órát sütöm, alacsony hőmérsékleten, a végeredmény pedig isteni, omlós, szaftos hús lesz. Na, és pont ilyen a röficombból is... :)
A recept szerint van erre valami spéci sütőcucc, de én egyszerűen beletettem egy jénaiba, letakartam egy fóliával, és arra tettem a tetejét. A Pataki tálba tettem volna, de sikerült úgy elpakolnunk, hogy persze nem találtam sehol :P

Egyébként halál egyszerű, pláne ha van itthon kész szószod ... mondjuk nekem nem volt, de kb 20 perc alatt összedobtam azt is...pluszpont, hogy gyakorlatilag hozzáadott zsiradék nélkül készül, mégis szaftos, puha, egyáltalán nem száraz :)
Frissítés:
Nemrég hamburgerbe pakoltuk :D Háát, elég jó... :D
hamburi.jpg
A hamburgerzsemléhez receptet itt találsz




Hozzávalók:
4 főre
700-800g sertéscomb
6-8 evőkanál BBQ szósz
1-2 fej vöröshagyma


A husit előző este bekentem a szósszal (csak azért voltam ennyire lelkes, hogy reggel ne keljen vele maszatolni, de simán elég, ha sütés előtt kened be) Aztán utána gondolkoztam, hogy lehet, hogy nem ártana sózni is, úgyhogy másnap reggel besóztam. Karikázd fel a hagymát, tedd a tál aljára, arra tedd a húst. Takard le, és alacsony lángon, nálam 120'C légkeverés, süsd 4,5-5 órát. Ha alkalmas rá a sütőd, a végén picit grillezd meg minden oldalát. Vedd ki a húst, marad egy halom húslé, amiben a hagyma úszkál. Na, azt ki ne öntsd, hanem tedd egy serpenyőbe, turmixold le, és tenyél hozzá még 2 evőkanál BBQ szószt. Így forrald fel. Közben ess neki két villával a húsnak, és cincáld szét "szálaira". Öntsd nyakon a szósszal és tálald.
Én salátával ettem, de szinte minden köret passzol hozzá :)

Szaftos, omlós, és egyáltalán nem zsíros :)



süti beállítások módosítása