Szotyi művek

Szotyi művek

Banános minipite

2016. január 17. - Szotyi művek
Vettem nemrég olyan szilikon muffinformát, ami nagyobb, mint a hagyományos méret, és már nagyon ki szerettem volna próbálni, úgyhogy pont kapóra jött az a három banán, ami már nagyon érett volt, és ami ilyenkor banánkenyérben szokta végezni.
A múltheti almáspitéhez is szerettem volna egy kicsit "barátságosabb" tésztát kikísérletezni, szóval, ez egy főnyeremény kombó volt :)





Hozzávalók:
4 db, 10cm átmérőjű formához

A tésztához:
60g zabpehelyliszt
60g barnarizsliszt
40g kókuszliszt
60g kókuszolaj
50g nyírfacukor
1 tojás
fél-fél tk sütőpor és szódabikarbóna

A töltelék
3 banán
1 ek vaj
2-3 ek nádcukor

Gyúrd össze a tészta hozzávalóit, és egy órára tedd a hűtőbe.
A banánt vágd karikára, olvaszd fel a vajat, szórd meg a cukorral, dobd rá a banánt, és óvatosan forgasd össze. Addig melegítsd, amíg a nádcukor el nem olvad. Tedd félre.



A tészta eléggé törik, úgyhogy én nem nagyon szöttyögtem a nyújtással, inkább belenyomkodtam a formákba. Próbáld egyenletes vastagságot tartani.




A tészta negyedét hagyd meg a tetejére, a többit oszd el a formákba. Töltsd meg a banánnal. Nyújts ki a maradék tésztát, és vagy takard be az egész tölteléket, vagy szaggass ki valamilyen formát, én pl csillagot, és azt tedd a pite tetejére.



180'C-on (légkeverés) 18-20 perc alatt megsül :)
süti beállítások módosítása