Szotyi művek

Szotyi művek

Forralbor lekvár

2015. november 23. - Szotyi művek
Múlt héten, mikor elsuhantam a piacon az egyik pult előtt, a szemem sarkából vettem észre, hogy az egyik üvegen üvegen a forraltbor lekvár feliratot, minek következtében egyből nyomtam egy satuféket, meg egy 180 fokos fordulatot. Szóval, sajnos nem az én fejemből pattant ki a dolog.
Viszont bárki volt is az ötletgazda, köszönet neki, mert ez valami isteni.
Maga, az üvegbe zárt karácsony <3 Egyébként ajándéknak is tökéletes, főleg, ha az utolsó percre hagytad a dolgot, és gyorsan kell valamit készíteni :) Azért arra számíts, hogy masszív "cefreszag" lesz a lakásban, úgyhogy ne vendégvárás előttre időzítsd a készítését :)

Ez az én variációm:



Hozzávalók:
3 közepes alma
2 narancs leve (kb 100ml)
3 dl száraz vörösbor (én a Simon Pince-Pinot Noir száraz vörösét használtam...naagyon finom, itt szoktam beszerezni)
100g nyírfacukor
forraltbor fűszerkeverék (én a Fűszerész, gyümölcsös keverékét használtam), vagy
fahéj(rúd), szegfűszeg (őrölt) stb, ízlés szerint
1 tasak Dzsemfix vagy pektin a sűrítéshez



Tisztítsd meg az almát, és negyedeld el.
Csavard ki a narancsok levét
A fűszerkeveréket tedd egy textil, vagy organza tasakba, hogy a kis darabokat ne keljen kihalászni a végén.
Tedd egy lábosba az összes hozzávalót, öntsd fel a borral, és kezdd el főzni.
Főzd, amíg az alma meg nem puhul, ez kb 30-40 perc. Vedd ki a tasakot és/vagy a fahéjrudakat.
Turmixold össze, tedd vissza a tűzhelyre, és tedd hozzá a dzsemfixet, vagy a pektint. (Én most dzsemfixet használtam hozzá). Még 2-3 percet forraltam, majd kifőzött üvegekbe töltöttem. Ha pektint használsz, néhány napig dunsztold. :)

Bár sokáig fő, azért marad alkoholtartalma, így csemetéknek ne kínáld. Nekik készíts inkább piros szőlőléből :) 


süti beállítások módosítása