Szotyi művek

Szotyi művek

Nutella

2015. november 06. - Szotyi művek
Ismét egy régi recept került elő, évekkel ezelőtt készítettem először, aztán sokáig nem. Pedig nagyon finom, és bár nutellának hívom, inkább mogyorókrémnek kellene nevezni.
A boltihoz képest sokkal csokisabb, és valahogy sokkal mogyorósabb is. Persze az állaga nem lesz olyan krémes, mint az üzletben kapható - legalábbis nekem még sosem lett annyira, mivel itthon darálom a mogyit - viszont nincs is benne annyi vacak, mint abban. 
Mindenesetre, most valamiért megint eszembe jutott, és tegnap végre sikerült vennem cukrozatlan sűrített tejet. Egyébként hihetetlen, hogy mindenhol csak a cukrozott fajtát lehet kapni.



Hozzávalók: 
100 g törökmogyoró
100 g étcsoki 
50-60 g nyírfaporcukor (ki mennyire édesszájú)
125ml cukrozatlan sűrített tej (én a csökkentett zsírtartalmút használtam)
50 g vaj, vagy kókuszolaj (ez inkább csak azért, hogy krémesebb, sűrűbb legyen az állaga, szerintem az ízén nem változtat)

A mogyit daráld le a kávédarálón, vagy az aprítóban. Néhàny percig eltart, ne add fell. Ha nincs aprítód, vagy kávédarálód, akkor mozsárban is összezúzhatod, de ez elég kemény meló, úgyhogy kitartás. Gőz fölött, vagy mikróban olvaszd meg a csokit. Melegítsd össze a tejet és a vajat. Boríts össze mindent, és keverd el alaposan. Öntsd üvegbe, és tedd a hűtőbe néhány órára. 
Ha notórius nutellafaló vagy, akkor nem biztos, hogy ezt Neked találták ki, hiszen, ahogy mondtam, ez nem a bolti pontos mása. Ha azt várod, csalódni fogsz. Ez "csak" mogyoró, és csoki, remek kombinációja, a műanyag nélkül �









süti beállítások módosítása