Szotyi művek

Szotyi művek

Mákos-Meggyes szaloncukor

2015. október 29. - Szotyi művek
Azt hiszem, hogy a néhány nappal ezelőtti "egeres" hírek hatására az idén több háztartásban készül majd házi szaloncukot, mint eddig :)
Bevallom nem vagyunk vagy szaloncukor fogyasztók, de azért ez mégiscsak egy tipikusan a karácsonyhoz tartozó nass, úgyhogy tegnap mi is készítettünk egy próbát Grétivel.
Örök kedvencem a mák, pláne a mákos szaloncukor, amit először kb 10 éve kóstoltam először. Azóta is keresem azt a fajtát, de soha nem sikerült újra rátalálni.

Úgyhogy egyértelmű volt, hogy ez lesz az első íz :) Aztán majd jön a karamell...meg a dió...és a rumos...
A zabpehelyliszt azért került bele, mert egy viszonylag semleges ízű alapot szerettem volna használni.
Így, kis túlzással, még egészségesnek is nevezhetjük ;)
 



Hozzávalók (nem bonyolítottam túl)
kb 16 darab lesz belőle

1/3 csésze zabpehelyliszt
1/3 csésze darált mák
1/4 csésze nyírfaporcukor (vagy más, általad használt édesítő)
1,5-2 evőkanál házi meggydzsem (az enyém elég sűrű, ha hígabb lenne, akkor kevesebb kell bele)

Keverj össze mindent. Egy sűrű, gyúrható masszát kell, hogy kapj. Kicsit tedd félre a hűtőbe, hogy a zab megszívja magát.

Gyúrj belőle pici, ovális formákat, és forgasd temperált csokiba. A bemártott szaloncukikat sütőpapírra raktam, arra nem ragad rá.

Háát igen, a temperáláson még dolgoznom kell... én így csináltam, (bár ezt túlzás temperálásnak nevezni, de így szobahőmérsékleten nem olvad, kézben még hamar)

A csoki 2/3-át felolvasztottam gőz fölött (vigyázz, nehogy víz kerüljön bele). Levettem a gőzről, és apránként hozzákevertem az apróra vágott maradék csokit. Ebbe forgattam az előzőleg lehűtött "tésztát"
Amikor nagyon besűrűsödött, visszaraktam kicsit a gőz fölé.

A helyes temperálásról itt olvashatsz

Ha kész vagy, mehet a hűtőbe, dermedésig. Utána csomagold, vagy csak csemegézd el az első adagot, és kísérletezz Te is.:)
süti beállítások módosítása