Szotyi művek

Szotyi művek

Karfiol "pizza"

2015. szeptember 19. - Szotyi művek
Régóta szemezek ezzel a recepttel, és mivel árválkodott egy kisebb karfiol a hűtőben, itt volt az ideje az elkészítésének :) Nem csalódtam, nagyon finom lett. Nincs benne se liszt, se élesztő, mégis gyönyörűen összeáll a "tészta" :)




 Hozzávalók: 2 személyre, de szerintem ebédre kevés, inkább egy vacsira ;)

1 kisebb karfiol (2 csészényi)
2 tojás
2 gerezd fokhagyma
1-2 teáskanál oregánó
só, bors
sajt a tetejére

A karfiolt daráld le az aprítóban. Tedd egy mikrózható tálba, fedd le, és tedd a mikróba 10 percre. Utána keverd bele a tojást, fokhagymát, oregánót. Sózd, borsozd.
Terítsd a masszát sütőpapírral bélelt tepsibe, és süsd 220"C-on kb 20 percet, vagy amíg el nem kezd barnulni. Szórd meg sajttal, és told vissza a sütőbe még kb 5 percre, vagy amíg a sajt meg nem sül.

A szószhoz:
(én ezt a szószt szoktam tenni a hagyományos pizzára is, úgyhogy érdemes nagyobb adagot készíteni, és a maradékot betenni a mélyhűtőbe, hogy bármikor elővehesd :) )

1 doboz paradicsompüré (sűrű)
 2-3 gerezd fokhagyma
néhány levél bazsalikom
pici cukor vagy édesítő

Turmixold össze az egészet, és már kész is. Ehhez most melegen tálaltam.

Persze, nem lesz olyan, mint a hagyományos pizza, viszont remek alternatíva, ha nem akarsz, vagy nem fér bele az étrendedbe a tészta. Még a Z'uramnak is ízlett, úgyhogy nálunk biztos sűrű vendég lesz. Legközelebb más feltéttel is kipróbálom :)

süti beállítások módosítása