Szotyi művek

Szotyi művek

Teriyaki csirke

2015. augusztus 20. - Szotyi művek
Már volt róla szó, hogy nagyon szeretem a kínai kaját, de a kínai éttermek -kis kivétellel- nem barátaim :P

Ezért is örültem ennek a receptnek...meg azért is, mert miután két hete hiába kerestem brokkolit mindenhol, nem találtam, aztán rá egy hétre végre kaptam, de addigra fogalmam sem volt már, mit is akartam belőle csinálni, Úgyhogy a szerencsétlen ott kallódott a hűtőben :(
...de most eljött az ő ideje :)

 
Hozzávalók: 3 főre

Teriyaki szósz:
1/3 csésze szójaszósz
1/3 csésze hideg víz
3-4 teáskanál keményítő
1-1,5 evőkanál friss gyömbér, apróra vágva
1/4 csésze méz, vagy az általad használt édesítő (nálam nyírfacukor)

Érdemes először elkészíteni a szószt. Nem lesz bonyolult: az egészet öntsd össze, és kezdd el melegíteni egy kisebb lábosban, amíg be nem sűrűsödik, és kicsit sötétebb, de áttetszőbb nem lesz. Tedd félre. Én átöntöttem egy másik tálkába, hogy nem melegedjen tovább.

A többi:
1 csirkemell
500g brokkoli a pici rózsáira szedve
2 közepes sárgarépa
2 gerezd fokhagyma
a sütéshez 2 evőkanál kókuszolaj

A brokkolit főzd meg, addig kockázd fel a csirkét és darabold a répát kb 2-3 cm-es hasábokra
Pirítsd meg az olajon, ha a répa enyhén megpuhult, és a hús is megpirult (kb 8-10perc), nyomdd rá fokhagymát. Főzd még egy percet, öntsd nyakon a teriyaki szósszal, add hozzá a brokkolit, keverj rajta egyet, és már el is készültél. Én basmati rizzsel tálaltam :)


süti beállítások módosítása