Szotyi művek

Szotyi művek

Vigyázz...kész...gyúrj...tésztát!

2015. augusztus 03. - Szotyi művek
Nem vagyok egy nagy tésztagyúró tündér, de abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy gyerekkoromban sokat kontárkodhattam nagymamám mellett, úgyhogy nem ismeretlen a metódus.

Egyébként az egész tésztás mizéria csak azért lett, mert kitaláltam, hogy én nem ám fektetett cannellonit szeretnék készíteni, hanem állítottat, amire a bolti canneloni nem látszott alkalmasnak, plusz, nem is biztos, hogy lett volna olyan edényem, amiben elfértek volna a rudacskák.
...ráadásul szerintem piszok drága is...azért az egy dobozért simán elkérnek 600 ft-ot.

Úgyhogy előkaptam a tésztanyújtógépem - igen, ilyenem is van, bár inkább gyurma nyújtásra használtam, de egy alapos takarítás után bevetésre kész volt.



Hozzávalók:

200g liszt
2 tojás

(vagyis minden 100g liszthez 1 tojás) .. 
...nem variáljuk túl, igaz...?
én most bio tönköly fehér lisztet használtam, de legközelebb zabpehelyliszttel is kipróbálom. Szólok, ha nagyon nem olyan lesz, mint kéne.

Összegyúrod, 10 percet állni hagyod, kis cipót formázol, azt kb 1,5 cm-es szeletekre vágod, és kicsit ellapogatva mehet a nyújtó legnagyobb fokozatán a hengerek közé. Hajtogasd át 12-15 alkalommal, hogy szép, sima tésztát kapj. Ha kész az első adag, akkor folytasd eggyel vékonyabbal, mindaddig, amíg annyira vékony nem lesz, hogy, ha ráteszed egy újságra, a szalagcímeket el tudod olvasni. Nekem a 4-es fokozat környéke volt. Közben lisztezz, nehogy összeragadjon.

Vágd a neked tetsző magasságra, és kb10-12 cm hosszúra. Amit azonnal felhasználsz, azt tedd félre, mert azt a töltelékkel együtt könnyen feltekerheted. A többit tekerd fel és nyomkodd össze kicsit a széleket. Én műanyag kupakokat használtam sablonnak, így mindegyik egyforma lett, és a kupak szépen meg is tartotta.

Ebből az adagból a képen látható hengerecskék kétszerese lett, vagyis 2x3 adagra való készétel

Természetesen ebből a tésztából bármilyen már, számodra szimpatikus tésztát el tudsz készíteni. Ha tortellínit szeretnél, ahhoz érdemes minden 100g liszthez egy evőkanál kókuszolajat is gyúrni.




süti beállítások módosítása