Szotyi művek

Szotyi művek

Eper...eper...rebarbara...

2015. június 12. - Szotyi művek
Három nap várakozás után végre kikerült az eper lekvár a dunsztból :) Most őszintén, szerintem gyönyörű lett :)


Bevallom, évek óta nem készítettem lekvárt dzsemfix nélkül, de az idén mindenképpen ki akartam hagyni a tartósítószert a produktumból. Kicsit aggódom, hogy nehogy meghaljon, de bízom benne, hogy a nyírfacukor segít majd.
Egyébként én naiv, először almapektint akartam használni a zselésítésre, de azt felejtsd el, hogy hozzájutsz. A férjem már előre röhögött, ahogy nagy, reménykedő mosollyal mentem be bármilyen szóba jöhető kereskedelmi egységbe...semmi...de nem goond, ha jön az almaszezon, úgyis tele van a telek hullott almával, úgyhogy pektint fogok gyártani a jövő évi lekvárterméshez :)
...na, viszont így maradt az agar-agar, amit algából vonnak ki, így ez is egy természetes, növényi alapanyag. Könnyű vele dolgozni, és nem utolsósorban, az idén olyan lett az állaga a lekvárnak, ahogy szeretem, igazi zselés, nem a kenyérről lefolyós fajta :)

Íme a recept:

Nálam most kétféle is készült:

1 Rebarbarás eper leki:
(ebből a mennyiségből nekem 3 közepes üveg lett)

350 g rebarbara (abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a kertből szedhettem frissen)
700-800 g (nem mértem pontosan) eper
150 g nyírfacukor
3,5 g agar-agar

A rebarbarát hámozd meg és vágd 1-2 cm-es darabokra, az epret tisztítsd meg. Mehet a lábosba a cukorral nyakon öntve. Főzd 20 percet, turmixold le (botmixer), ha szükséges, szedd le a habot. Az agar-agart öntsd fel 1 dl hideg vízzel, keverd el...na, ez nem megy annyira egyszerűen, mert csomós, mint a dög, de botmixer barátunk ezen is segít. 1-2 percet hagyd állni, aztán mehet a lekvárba. Főzd még 2 percet, öntsd teli a kifőzött üvegeket (én ezt a mikróban szoktam elintézni, tálban, kevés vízzel) és már bugyolálhatod is őket.
...most jön a neheze: hagyd ott, néhány napot :)

A sima epresnél ugyan ez a folyamat, csak a gyümölcs változik :)
 
süti beállítások módosítása